Tento týždeň bola publikovaná správa Inštitútu vzdelávacej politiky ohľadom vzdelávania detí so zdravotným a sociálnym znevýhodnením. Bola pripravená v spolupráci s Útvarom hodnoty za peniaze a je výsledkom analýzy výdavkov na deti a žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a so zdravotným znevýhodnením za posledné 2 roky.
Analýza ukazuje, že výdavky na ranú starostlivosť nie sú dostatočné, pričom však práve tieto výdavky majú najväčšiu pridanú hodnotu v oblasti vzdelávania. Bez kvalitnej ranej starostlivosti sa výrazne znižujú šance dieťaťa uspieť tak v škole ako aj na pracovnom trhu. Okrem toho, nedostatočnou a aj neefektívnou je podpora znevýhodnených žiakov na základných a stredných školách.
Segregácia vo vzdelávaní, nedostatok či vzdialenosť materských a základných škôl, nevhodné životné podmienky sú ďalšie bariéry, ktorým deti z vylúčených komunít čelia. Učitelia na druhej strane nemajú dostatok podpory a potrebné vzdelávanie pre prácu s deťmi, ktoré pochádzajú z takéhoto špecifického prostredia.
V oblasti vzdelávania preto revízia navrhuje viac ako 40 opatrení, hlavné riešenia sú zhrnuté v tejto infografike:
Celú správu si môžete prečítať tu: